"Ik wil later mooie winkels maken!"

Jaren geleden heb ik een oud cassettebandje teruggevonden waarop ik mezelf hoorde spelen. Ik moet ongeveer 5 jaar oud geweest zijn, en mijn moeder had het stiekem opgenomen.

Tot mijn verbazing hoorde ik me plots heel vastberaden zeggen dat ik later mooie winkels wilde gaan maken. Blijkbaar had ik toen al een voorgevoel wat later mijn passie zou worden.

Creativiteit zat altijd al in mijn bloed, komende uit een familie van kunstschilders, en dus koos ik ervoor product design te gaan studeren. Tijdens een stage ontdekte ik hoe design en consumentenpsychologie elkaar versterken en cruciaal zijn voor het succes van winkels. Op slag had ik mijn roeping gevonden: retail design.


Doorheen de jaren groeide ik binnen verschillende Belgische bureau's door tot strategisch en creatief verantwoordelijke, en werkte ik mee aan het succes van winkelmerken zoals AS Adventure, Proximus, Randstad, Noukie's, Ava, Veritas, Juttu,...

In 2015 nam ik de beslissing om freelancer te worden en vooral voor zelfstandige winkeliers te gaan werken. Ik wilde de ervaring en kennis delen die ik gedurende 24 jaar bij meer dan 60 grote winkelmerken had opgedaan. Sindsdien heb ik reeds honderden ondernemende handelaars mogen begeleiden en inspireren bij het optimaliseren van hun stenen winkel.


Naast de coachings en de projecten die ik zelf uitvoer ben ik onder andere ook retailcoach voor meerdere steden en gemeenten, ben ik retailexpert voor Unizo en werkte ik voor VRT Eén mee aan de drie seizoenen van Andermans Zaken.

"Mijn sterkte ligt in het samenbrengen van creativiteit, kennis van shoppergedrag én commercieel inzicht.

Dit laat me toe om telkens het juiste advies op maat te geven om een stenen winkel te optimaliseren, rekening houdend met de specifieke wensen en de beschikbare middelen."